Terms & Conditions for Namaste Health Membership Card
This membership card is a physical or digital card issued by Namaste Health (a division of Indiradev Infotech Pvt Ltd). It provides access to various benefits, privileges, or services.
Benefits:
- 5% Discounts on partner hospitals on Admissions* (Max Up to Rs. 35000 /- per admission). Any number of admissions.
- 10% discount on Stress counselling/ couple counselling/ any other health counselling by certified Psychologists / Psychiatrists (Rs.
3000 2700/ session). - 10% discount on sessions of Wellness Coach (Rs.
3000 2700/ session). - 10% discount on Dietitian/ Nutritionist Sessions (Customised as per the plan).
- 20% discount on Cosmetic Surgery/ Cosmetology/ Hair loss consultation and procedures (Customized) at partner clinics.
- 24 X 7 Call Centre support.
Please keep looking for more benefits on www.namastehealth.in. Please check if the hospital you are visiting is in our Empaneled list of hospitals on www.namastehealth.in
PROCESS
A) Process for discount on Admission in Partner Hospital:
- Before admission, the Patient has to consult a specialist who is Empaneled with Namaste Health or the Patient has to book a consultation at the Empaneled Hospital (with Hospital Doctor) through the Namaste Health Mobile App or through the Call Centre.
- The patient needs to call Namaste Health Call Centre 9019100555 before reaching the hospital for admission.
- After verifying your details, the membership will be confirmed and guidance will be provided to the patient to avail the benefits.
- Once you reach the hospital, call the call centre again and connect them with the reception department.
- Discount will be confirmed.
*** This Discount will be honoured only if you are getting admitted in the partner Hospital through Namaste Health EXCLUSIVELY.
- This discount will not be honoured if you get admitted in the partner hospital through doctors who are not Empaneled with Namaste Health.
- This Discount will not be honoured if you directly visit the hospital without consultingthrough Namaste Health Mobile App or though Namaste health Call Centre.
- There is no upfront discount for patients going through Cashless Admissions although such patients will receive Namaste Health Gift Voucher or Discounted service through Namaste health on submission of their hospital bill (value worth 5% of Net Hospital billing).
- You can avail discount if you want to go through the reimbursement from your insurance company.
ए) पार्टनर हॉस्पिटल में प्रवेश पर छूट की प्रक्रिया:
- मरीज को नमस्ते हेल्थ के पैनल में शामिल किसी विशेषज्ञ से परामर्श लेना होगा या मरीज को नमस्ते हेल्थ मोबाइल ऐप या कॉल सेंटर के माध्यम से प्रवेश से पहले पैनल में शामिल अस्पताल (अस्पताल के डॉक्टर के साथ) में परामर्श बुक करना होगा।
- मरीज को प्रवेश के लिए अस्पताल पहुंचने से पहले नमस्ते हेल्थ कॉल सेंटर 9019100555 पर कॉल करना होगा।
- आपके विवरण को सत्यापित करने के बाद, सदस्यता की पुष्टि की जाएगी और रोगी को लाभ प्राप्त करने के लिए मार्गदर्शन प्रदान किया जाएगा।
- एक बार जब आप अस्पताल पहुंच जाएं, तो कॉल सेंटर पर दोबारा कॉल करें और उन्हें रिसेप्शन विभाग से जोड़ें।
- छूट की पुष्टि की जाएगी।
*** यह छूट केवल तभी मान्य होगी जब आप विशेष रूप से नमस्ते हेल्थ के माध्यम से भागीदार अस्पताल में भर्ती हो रहे हों।
- यदि आप नमस्ते हेल्थ के साथ सूचीबद्ध नहीं हैं, तो ऐसे डॉक्टरों के माध्यम से भागीदार अस्पताल में भर्ती होने पर यह छूट मान्य नहीं होगी।
- यदि आप नमस्ते हेल्थ मोबाइल ऐप या नमस्ते स्वास्थ्य कॉल सेंटर के माध्यम से परामर्श किए बिना सीधे अस्पताल जाते हैं तो यह छूट मान्य नहीं होगी।
- कैशलेस प्रवेश से गुजरने वाले मरीजों के लिए कोई अग्रिम छूट नहीं है, हालांकि ऐसे मरीजों को उनके अस्पताल बिल (नेट अस्पताल बिलिंग का 5% मूल्य) जमा करने पर नमस्ते हेल्थ के माध्यम से नमस्ते स्वास्थ्य उपहार वाउचर या रियायती सेवा प्राप्त होगी।
- यदि आप अपनी बीमा कंपनी से प्रतिपूर्ति प्राप्त करना चाहते हैं तो आप छूट का लाभ उठा सकते हैं।
Terms & Conditions for discount on Admissions
- The card is only for 1 single individual. The person should have Namaste Health Mobile App installed in their mobile and should have had the Membership card uploaded on the app.
- Parents > 65 years and children < 18 years can avail discount on the member’s card on production of valid relationship proof (Birth certificate/ Pan card/ Ration card/ Passport which should clearly conform the relationship).
- The Member HAS TO CONSULT THOUGH NAMSTE HEATH MOBILE APP / CALL CENTRE to the Empaneled Hospital/ Empaneled doctor PRIOR TO ADMISSION.
- No request for discount will be entertained after reaching the hospital if Namaste health Call Centre has NOT Been kept in lope before reaching the hospital and prior confirmation by namaste health Team.
- Remember to check if the hospital you are visiting is in our Empaneled list of hospitals on www.namastehealth.in
- If the above formalities are not done before the admission, benefits of membership cannot be availed. In case of any problem, Namaste Health call centre may be reached.
- Discount will be given on final bill after exclusion of consumables, medicine & other deductibles from hospital.
- Decision of the Hospital on discounted amount will be final.
प्रवेश पर छूट के लिए नियम एवं शर्तें
- कार्ड केवल 1 व्यक्ति के लिए है। व्यक्ति के मोबाइल में नमस्ते हेल्थ मोबाइल ऐप इंस्टॉल होना चाहिए और ऐप पर सदस्यता कार्ड अपलोड होना चाहिए।
- माता-पिता > 65 वर्ष और बच्चे < 18 वर्ष वैध संबंध प्रमाण (जन्म प्रमाण पत्र / पैन कार्ड / राशन कार्ड / पासपोर्ट जो स्पष्ट रूप से रिश्ते के अनुरूप होना चाहिए) प्रस्तुत करने पर सदस्य के कार्ड पर छूट का लाभ उठा सकते हैं।
- सदस्य को प्रवेश से पहले नमस्ते हेल्थ मोबाइल ऐप/कॉल सेंटर के माध्यम से पैनल में शामिल अस्पताल/पैनल में शामिल डॉक्टर से परामर्श लेना होगा।
- अस्पताल पहुंचने के बाद छूट के किसी भी अनुरोध पर विचार नहीं किया जाएगा यदि अस्पताल पहुंचने से पहले नमस्ते हेल्थ कॉल सेंटर को लूप में नहीं रखा गया है और नमस्ते स्वास्थ्य टीम द्वारा पूर्व पुष्टि नहीं की गई है।
- यह जांचना याद रखें कि आप जिस अस्पताल में जा रहे हैं वह www.namastehealth.in पर हमारे पैनल में शामिल अस्पतालों की सूची में है या नहीं।
- यदि प्रवेश से पहले उपरोक्त औपचारिकताएं पूरी नहीं की जाती हैं, तो सदस्यता का लाभ नहीं उठाया जा सकता है। किसी भी समस्या के मामले में नमस्ते हेल्थ कॉल सेंटर पर संपर्क किया जा सकता है।
- अस्पताल से उपभोग्य सामग्रियों, दवाओं और अन्य कटौती योग्य वस्तुओं को बाहर करने के बाद अंतिम बिल पर छूट दी जाएगी।
- रियायती राशि पर अस्पताल का निर्णय अंतिम होगा।
B) Process for other benefits:
- Call the Call centre to schedule the booking with the Partner service providers.
- Get a quote from our executives.
- Confirm from your end and give your details.
- Get payment link and pay the advance online.
- Get confirmation mail / message.
Card fee & Renewal processes:
This card is valid for 1 year. Renewal Fee is INR 499/- per year. The card has to be renewed before expiry to continue with the card benefits. The card can be renewed on call by paying charges through call centre or through website & App.
Registration is valid only per individual whose name is mentioned on the card. Benefits are available only to the individual on whose name the card is registered. Parents > 65 years and children < 18 years can avail discount on the member’s card on production of valid relationship proof (Birth certificate/ Pan card/ Ration card/ Passport which should clearly confirm the relationship).
Transferability:
This card is Non-Transferable and Non-refundable.
Eligibility:
- Any individual of any age is eligible to avail this card.
- Person should have their valid govt issued identification card.
Data Privacy:
Namaste Health doesn’t disclose any personal information to public.
Namaste Health reserves the right to modify or change our policies at any time, also reserve the right to discontinue any or all of our services with or without notice.
Dispute redressal:
Any Dispute arising out of this membership can be addressed in the courts of Mumbai Jurisdiction.